Przygotowanie ciekawego filmu reklamowego to proces, który wymaga zaangażowania sztabu specjalistów – od scenarzysty i osób odpowiedzialnych za dobór rekwizytów, przez reżysera, fachowców zajmujących się oświetleniem, aktorów, statystów aż po wizażystów, realizatorów i montażystów filmowych.

Filmy dla małych i dużych firm

produkcja filmów reklamowychJak zbudować klimat produkcji krótkometrażowej? Czy kamera nadal wiedzie prym wśród metod nagrywania? Na te i inne pytania postaramy się znaleźć odpowiedź w poniższym tekście. Pierwszym osiągnięciem z zakresu kinematografii był słynny film z II połowy lat 80. XIX wieku „Wyjście robotników z fabryki”. Po uchwyceniu ruchu na taśmie filmowej zaczęto eksperymentować i tak nakręcono pierwszy film dźwiękowy pt. „Śpiewak Jazzbandu”. Efektem dalszych prac nad materiałem światłoczułym w roku 1922r. amerykańska firma Technicolor sprawia, że przed naszymi oczami staje nie kto inny jak Marylin Monroe w komedii „Mężczyźni wolą blondynki”, a ludzka ciekawość i niewątpliwie odrobina szaleństwa sprawia, że w kolejnych latach rozwój technologii pozwala na stosowanie zaskakujących efektów specjalnych aż w końcu możemy oglądać filmy w formacie 3D a nawet 5D. Dzięki długoletniej pracy nad ruchomym obrazem dziś nie tylko możemy wybrać się do kina, ale warto zrócić uwagę na fakt, że powstała także produkcja filmów reklamowych,która cieszy się dużą popularnością zarówno wśród średnich i dużych firm, promujących działalność swojej organizacji w mass mediach takich jak Internet czy telewizja.

produkcja filmów reklamowychSzokującym może wydawać się fakt, że w ostatnich latach tradycyjne kamery stopniowo wypierane są przez nowoczesne aparaty fotograficzne, które pozwalają na realizację lepszego jakościowo materiału oraz uzyskiwanie efektów, które trudno byłoby otrzymać za pomocą kamery. Zastosowanie w filmach reklamowych różnego typu obiektywów: od stałoogniskowych przy kręceniu ujęć postaci, przez zmiennoogniskowe, które umożliwiają płynną zmianę ostrości pomiędzy poszczególnymi kadrami aż po szerokokątne- stosowane w ujęciach plenerowych czy krajobrazowych. Realizacja materiałów filmowych za pomocą lustrzanek zyskuje na popularności m. in. ze względu na efektywność kosztową, ale również z uwagi na uzyskiwanie małej głębi ostrości w nakręcanym materiale. Produkcja krótkometrażowa, do której zaliczają się filmy promocyjne i spoty reklamowe wymaga przede wszystkim kreatywnego podejścia do opracowywanego materiału. Za stworzenie klimatu kręconych scen odpowiedzialne jest światło i zastosowana kolorystyka.

Pomocna w takim wypadku może okazać się identyfikacja wizualna, związana z paletą barw zastosowaną na stronie internetowej czy też logotypie przedsiębiorstwa pozwolą na wywołanie pozytywnych skojarzeń w umyśle klienta oraz budowanie skojarzeń z użyciem niewerbalnego języka korzyści, którym jest ruchomy obraz.