użytkowników internetu funkcjonuje powiedzenie, że „jeśli nie ma Cię w mediach społecznościowych to znaczy, że nie istniejesz”. Te słowa idealnie obrazują obecne trendy w marketingu, bowiem social media to nie tylko sposób na łatwą komunikację ze znajomymi, ale także potężne narzędzie, chętnie wykorzystywane przez firmy do budowania wizerunku i zaistnienia w świadomości klientów z całego świata.

Marketing i PR w internecie

social mediaNajwiększą zaletą tego rozwiązania jest szybkość interakcji, bowiem komunikacja następuje w czasie rzeczywistym i przebiega sprawnie nawet wtedy, gdy komunikujemy się z osobami w różnych strefach czasowych. Wymiana treści między firmą a klientem i odwrotnie następuje w tempie natychmiastowym, co pozwala na sprawną wymianę pomysłów i błyskawiczną informację zwrotną, pozwalającą na idealne dopasowanie oferty do potrzeb klientów. Natychmiastowa reakcja to jednak nie tylko plusy, ale także ogromne ryzyko popełnienia nieodwracalnego błędu, dlatego jeśli nie mamy odpowiedniego zaplecza wiedzy i doświadczenia, wykorzystującego marketing w social media – agencja, zatrudniająca specjalistów w dziedzinie Public Relations i Content Marketingu będzie zdecydowanie lepszym wyborem. Znane są bowiem przypadki, kiedy budowany przez wiele lat wizerunek marki został zburzony przez jeden nieprzemyślany krok, poczyniony w mediach społecznościowych. Agencja, skupiająca wielu fachowców z dużym doświadczeniem w prowadzeniu tego typu działań, daje niemal gwarancję ich powodzenia i przyniesienie oczekiwanych rezultatów.

social mediaSpecjaliści są w stanie na podstawie obserwacji zachowań klientów doradzić przedsiębiorstwu, w jaki sposób sposób powinno udoskonalić swoją ofertę, aby jeszcze lepiej sprostać oczekiwaniom grupy docelowej. Media społecznościowe to także bardzo skuteczny kanał komunikacji z klientami, pracownikami, partnerami biznesowymi czy dziennikarzami podczas kryzysów, a szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców może złagodzić skutki oraz konsekwencje naszych działań, natomiast sytuacjami kryzysowymi w firmie powinni zajmować się wyłącznie agencje, ponieważ sposób komunikowania się z otoczeniem w tym newralgicznym momencie może okazać się naszym być albo nie być w przyszłości.

Dlatego każde podjęte działanie musi być przemyślane i odpowiednio przeanalizowane, by nie narobić jeszcze większych szkód. Specjaliści w profesjonalny sposób i bez zbędnych emocji wyjaśnią wszystkim zainteresowanym, co się wydarzyło oraz jakie działania są planowane w celu naprawy zaistniałych sytuacji.